..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Dla Gracza

   » Dla MG

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
mieszkańcy online:

wędrowców: 0

Agragoty

Ludzie, którzy żyją w wielkich miastach myślą często, iż są całkowicie wolni od wszelkich zagrożeń związanych z istotami ciemności. Zdają się na potężne zabudowania obronne wokół miast i odziały straży, która obroni ich gdyby jakimś przypadkiem przez mur przedostał się jakiś nieproszony gość. Nie zdają jednak sobie sprawy, iż przecież mury wcale nie obronią ich przed tym, co nadchodzi z głębin.

Albowiem w kanałach największych miast całego Dominium swe legowiska mają Agragoty olbrzymie osiągające i pięć metrów długości oraz metr wysokości jaszczury, które żywią się odpadkami wytwarzanymi przez ludzi. Z pozoru wydają się nie groźne, przecież żyją w kanałach i żaden człowiek nie ma prawa ich ujrzeć, co najwyżej bezdomni, lecz kto by się nimi przejmował. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy populacja tych gadów urośnie podziemia tak, iż ilość śmieci oraz odpadków przestanie być wystarczająca by wyżywić jaszczurzą rodzinę. Wtedy owe stworzenia wychodzą na powierzchnie i szukają pożywienia w miejskich śmietnikach. A wtedy dochodzi do spotkania z ludźmi, których te wściekłe z głody istoty automatycznie atakują i pożerają często jeszcze żywych. Niektórzy ludzie opowiadają też historie o nieszczęśnikach, którzy żywi przebywali w żołądkach Agrogotów i cierpieli tam wielodniowe katusze będąc powoli i boleśnie trawionymi.

Jeszcze dziesięć lat temu pełno było tych istot, w co większych miastach kordu, jednak w wyniku zarządzenia cesarza, który szybko dostrzegł, jakie zagrożenie mogą one stanowić zostały praktycznie całkowicie wybite stąd małą wiedza, jaką posiadamy o nich. Jedynym dokumentem, który opisuje te dziwne stwory jest książka „Bestie i Dziwolągi” Henryka Ernberygego, którą pozwolę sobie teraz przytoczyć.

Tak zwany Agragot czy też po prostu według opowiadań chłopskich demoniczny jaszczur. To nic innego jak zdeformowana przez wpływy ciemności krokodyla olbrzymiego i podłużnego jaszczura posiadającego niezwykłej wielkości paszczę i co idzie w parze kły, które z łatwością miażdżą ciało człowieka. Skóra tych stworzeń pokryta zielono-brązowymi łuskami jest niesamowicie twarda i w przypadku większych jaszczurów odporna też na wystrzał pistoletu!. Istota ta mimo swych wielkich gabarytów, jest też diabelnie szybka, gdy tylko zechce taka się stać. Gdy wraz z mym towarzyszem badaliśmy te stworzenie niezwykłym zaskoczeniem było dla nas, z jaką olbrzymią szybkością ta zwykle wolno poruszająca się istota potrafi wystrzelić w kierunku ofiary i pochwycić ją swoją paszczą. Praktycznie, jeśli Agragot pochwyci nas swoim uzębieniem oznacza to dla nas koniec gdyż nie jestem nawet wstanie wyobrazić sobie sposobu innego niż śmierć by zmusić tą istotę do puszczenia nas. A i uśmiercenie tego stworzenia do najłatwiejszych nie należy. Szczególnie, gdy już częściowo znajdziemy się w jego paszczy...

Jak dało mi się określić stworzenia to istoty stadne. Toteż pod żadnym pozorem nie należy myśleć o jakiejkolwiek walce z przedstawicielem tego gatunku, gdyż nawet, jeśli uda się nam zabić jedno z tych stworzeń na pewno chwilę potem dopadnie nas parę jego pobratymców, którzy potraktują nas jako posiłek. Warto też dodać, iż w każdym stadzie żyje też para osobników rządzących. Są to zwykle największe ze wszystkich Agragotów i co ciekawe para rządząca to zawsze samice, zwykle jedyne w całym stadzie.

Ten krótki wpis pana Ernberygogo nie wyjaśnia jednak skąd Agragoty wzięły się w miastach. Otóż popularna teoria głosi, iż przywędrowały one wraz z nurtem rzek i zamieszkały w kanałach, które poprzez swoją wilgoć niezwykle przypadły im do gustu, oczywiście ważny w wyborze lokalu był też dostęp jedzenia, którzy ludzie w miarę swych możliwości niestety zapewniali. Obecnie w większych miastach, co dwa, trzy miesiące sprawdza się okoliczne kanały czy nie zasiedliły się w nich Agragoty tak by w miarę szybko zapobiec wypełznięciu ich na powierzchnie gdzie mogą stwarzać olbrzymie zagrożenie dla mieszkańców.

Współczynniki: Agresja (10), Moc (8), Zręczność (18), Spryt (9) Spostrzegawczość (12), Budowa (26), Wytrwałość (26), Fechtunek (15).
Rany zadane temu stworzeniu mają pt o jeden stopień nisze.

Walka: 4K20 w turze walki, Złapanie (2), Ugryzienie (3, ciężkie, dystans Bliski i Zwarcie), Uderzenie ogonem (2, lekkie, dystans bliski), Przewrócenie (2) Kroki (4), Unik (2).


Solfar.
komentarz[3] |

Komentarze do "Agragoty."



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   Czego więcej pragniecie szlachetni Karianie?
Artykułów, feliotonów...
Lokacji
Postaci
Profesji
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Atlas map Dom...
   Conrad
   Wbrew Regułom...
   Do broni!
   Rancor
   Ostatnia Wspó...
   Gospodarz
   Nordia
   Badania nauko...
   (Nie)Umarły o...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.018739 sek. pg: